tisdag 11 december 2012

Trött tröttare tröttast här hej!

Idag är de den sista skoldagen för i år, och jag missar den! Varför har jag alltid turen att bli sjuk precis före julen då det finns en miljon grejer att fixa? Kul att ligga i feber, och allt som kommer med det. Bara barnen slipper det är jag nöjd! Även då det skulle betyda en mycket lugnare framfart i huset och mer tid för vila..

Dagen har inte alls blivit som tänkt. Jag har gått runt som i trans. Enbart gjord det allra nödvändigaste. Morgonmål, matat den minsta, blöjbyten, lagt ner de två minsta för dagvila. Utom vår äldsta. Jag orkade verkligen inte ta striden om vilan med henne, ett tjafs vi har varenda dag! Själv sov jag då dom två minsta sov och Novalie satt fastklistrad framför TV. Inte den bästa lösningen! För mej var det omöjligt att hålla ögonen öppna längre. TV är verkligen en förtrollande mojäng, inte att hon en enda gång ropade och på så vis kunde ha väckt sina syskon! Här vill jag ännu tillägga att jag sov med ena ögat uppe, helt obevakad kunde jag självklart inte lämna henne, de sku inte ens komma på fråga!

Trött är bara förnamnet. Trött tröttare tröttast här hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar