tisdag 18 december 2012

Skit, bara skit!

Inget ha gått bra idag. Inget. Vilken j*vla skit dag! O klockan är bara ett. Ett!

Positivt var i varje fall sovmorgonen, till klockan nio, och alla julkort som hittade hem till oss. En liten shit fiilis fick jag då de kom julkort från såna vi inte skickat åt, som våra nya grannar, omtäksamt var det förstås - varför tänkte vi inte på dem?! De far alltså fler julkort ut imorgon, hoppas dom hinner fram till Fredagen..
Postlådan som är några steg från huset invid vägen bjöd Ma på en rolig överraskning. Hej diket! Bilen fastnade. Hata snö, hata halka!
Ungarna borde redan vara i sängs, vi är alltså efter i schemat. Gnälliga, klängiga och annars överlag härliga (nu när det är trötta alltså, annars har de varit mycket duktiga idag). Bara maten nu inte bränns också..!!
Emelia's tutt var passligt försvunnen till hennes dagsömn, så en irriterad, trött jag fick dra på mej vinterstövlarna och gå ut till bilen i snö upp till knäna, på allvar!! Väl ute märkte jag att jag lämnat dragskeden uppe, lovely! Putsa av en igen snöad bil för att få tag på nya tuttar som sen ännu måste kokas, självklart kunde de inte vara på en enkel självklar plats, nej! De låg i bakluckan i en av förvaringsluckorna?! Heja Ma, way to go! Gissa om jag svor över tutt användandet just då?
På samma lilla snöäventyr fick jag mej en egen liten överraskning vid ytterdörren. Hunden som igen tagit upp sin roskisdykande hobby hade spridit ut en hel roskis. Joy joy JOY! Skitblöjor ut smetade  överallt! På mattan, väggen och i käften på hunden..
Inte går det bättre för Ma heller. 'Det far nog till tio idag'. Great! Vad ska ännu skita sej före dagens slut? *Svärord*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar