fredag 21 december 2012

Granen står så..brun i stugan..

Igår fick vi den efterlängtade julgranen. Glädjen förvandlades snabbt till besvikelse (för mej). Vi ville ha en tät gran som inte är alldeles för bred, den ska ju rymmas in i vardagsrummet. Visst är granen tät..nertill. Upptill är den, nja, mer eller mindre kvistlös. Dessutom är den på sinom plats brun, barr har trillat av.
Jag överväger nu att själv ge mej ut i skogen med yxan som sällskap. Eller köra in till fastlandet. Men visst är det snällt att få en gran hemlevererad till egen gårdsplan! Det är knappast så roligt att plumsa omkring i skogar just nu!?
Hur nirso får man egentligen va? Det stämmer väl det som Ma påstår: Det är inte lätt att få mej nöjd, perfektionist som jag är. Så kanske det är bäst att jag biter mej i läppen och nöjer mej med granen vi har?


Kanske det ligger något i Novalie's förslag: Vi borrar hål i granen och sticker in andra grenar, precis som i Findus och Pettson! Gullunge <3

8 kommentarer:

  1. Det finns faktist människor som brukar borra hål o sätta grenar in för att granen skall se tätare ut :) . Prova på det ;) !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har god lust, men sen barrar den så hiskelis myky mera när dom grenarna int får tillräckligt med vatten..tror jag :p Varför ska jag vara en så förbannats perfektionist? :D

      Radera
    2. Vi e lika då ;) de e nog nej inte lätt att vara perfektionist.... Suvk! Kanske de sku va me en plastgran? :D

      Radera
    3. Det sku nog vara den lättaste lösningen..ett minus finns det med det också: Julgransdoften! Nå, jag har redan vant mej med granen.. Inte är den så hemsk sen heller.. :D

      Radera
  2. Min pappa har en gång borrat in lite extra grenar :D Men inte är det så tarkka fast den är lite gles. Häng extra mycket tavara i den så är den nog fin ändå :) Jag tog första bästa som jag hittade här, i den här snön orkar man inte söka allt för länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir en julgransboll på varje gren upptill och en hel hög på dom lägre grenarna.. Jag vill ha din första bästa gran ;D Blev de bra med inborrade gran kvistar då?
      Usch vad jag låter otacksam :/

      Radera
    2. Jaa, jag tror att det blev helt bra, minns inte helt men pappa var nöjd :P Hur gick det nu sen med er gran då? Borrade du in grenar? :D

      Radera
    3. Det blir nog ingen gran plastikoperation. Inte ser den såå hemskt ut när nu allt kommer omkring.. Men nog såg den ynklig ut i hallen! Den blir nog bra! :D

      Radera