fredag 21 december 2012

Hur blev det mitt fel?

Jag har länge velat ha fler tallrikar i Tema serien, men budgeten har inte precis varit på min sida. Nu fick Marcus den idén att alla ska ha likadana tallrikar till julmiddagen. Inget fel i det! Före han brummade iväg för lite julshopping, som egentligen är min specialitet, förvarnade jag honom för priset. Inte kan dom vara så dyra fick jag till svar. Men när han sen stod där mellan butiks hyllorna var det en helt annan ton.
Vet du va dom kostar, tretton euro styck! O vet du va Mumin faten kostar och kopparna sen då?? Ska vi faktiskt ha så dyra tallrikar? Här finns tallrikar i en annan serie som är tre euro styck!
Men ta dom då sa jag. Men nej. Inte kan vi väl ha såna pilipali fat heller!?
Sku jag ha vetat vad dom kostar sku jag ha varit mycket försiktigare med flyttlasset!
Hur många gånger har jag inte sagt åt honom att dom är dyra? Var försiktig! Ta inte kaffe i Mumin kopparna ut till lastbilen (allt som oftast får jag tjata i veckor före han minns att ta hem dom)!
Efter en köp tallrikarna eller köp dom inte konversation kom han slutligen hem med nio fat. Fast självklart var det mitt fel att han spenderat en halv förmögenhet på några tallrikar! Hur var de nu igen..jo! Jag sa köp dom billigare (något jag aldrig trodde höra mej själv säga)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar