måndag 31 december 2012

2012

Året förde med sej en massa upp- och nedförsbackar. Positiva och mindre positiva händelser. Livs ändrande händelser. Överraskningar och så mycket mer!

Januari förde med sej en drös nya utmaningar.

Den 4 Januari åkte vi på ultraljud för att se hur kaninen mådde där inne i magen. Det var vid det här skedet som det började kännas så verkligt! Vi skulle bli föräldrar för tredje gången! Andra gången på ett år. På mindre än fyra år har vi fått tre älskade rackarungar <3

Den 7 Januari överlämnades husnycklarna till oss! Remonten började omgående. Den 22 Januari hade vi största delen av rummen ommålade från den hemskaste gröna nyans som någon någonsin beskådat här i världen! Färgen gav en känsla av våldsamt illamående och klaustrofobisk känsla. Ännu finns det mycket kvar att göra! Men vi är en bra bit på vägen!

Den 14 Januari började jag mina studier till Familjedagvårdare. Snart är jag färdig utbildad! Funderar nu på att fortsätta studera två år till. Denna gång till närvårdare.


Bästa minnet från Februari är nog min prinsessas födelsedag! Jag gjorde inget blogginlägg om den dagen, eller om hennes födelsedags kalas, gjorde jag inte det då så gör jag det nog inte nu heller. Fester hade hon två av, en för släkt och vänner och en för kompisar, fartfyllt vill jag påstå..
Annars gick Februari i graviditets illamående och allt som medföljer det, Hemoglobinet var lågt and so on.


Den 2 Mars tog vi reda på bebins kön. Magen kallades därefter Lillasyster Kanin. Jag älskar verkligen ultraljuds bilden. Det ser ut som om sessan smilade där inne i sin lilla etta.

Annars var det lugnt på bloggen. Liksom i April. Tänk hur fort man glömmer vad som hänt för någon månad sen. Inläggen var dessutom ganska ytliga, inget riktigt personligt som är värt att nämnas.

Den 6 April konstaterade jag hur svårt det är att återuppta bloggande då det varit tyst en tid. En fin bild på barnen bjöd jag i varje fall på.

Den 9 April skrev jag om mardröms förlossningar jag haft. Bara vanliga mardrömman då. Alla förlossningar har varit super enkla (fast jag trodde jag skulle dö den första gången och då Miliam bestämde sej för att komma i superman ställning).

Den 12 April var en känslosam dag. 'Gravid känslig'. Miliam hade rådgivning den dagen och samtalet styrdes snabbt mot resten av familjemedlemmarna också. Med Miliam såg allting bra ut. Novalie's tal kom upp igen, vilket gjorde mej sådär, bedövad på ett vis. Vi koncentreras oss nu mer på hennes uttalande och rör oss sakta men säkert mot det  bättre hållet.
Mitt hemoglobin hade försämrats och åtgärder diskuterades. Det blev inget blod, utan järn dropp.



Den 5 Maj oroade jag nästan ihjäl mej över Miliam som blivit riktigt sjuk, läkaren misstänkte lunginflammation. Vi skickades vidare till Tyks där det togs röntgen och andra test på pojkstackarn. Det visade sej vara luftrörsinnflamation. Den 6 Maj var båda sjuka.

Den 11 Maj, på min kusins födelsedag, fick jag järn i flytande form. Den 15 Maj skriver jag om järn chocken, för det var så det kändes! Den 18 Maj, på min födelsedag, var det dags med en till järnfusion.
Bästa skämtet under hela graviditeten, som om jag önskade mej en hemmaförlossning? Haha.

Miliam, 10 månader 2 veckor och 5 dagar (filmklipp) tog den 23 Juni sina första steg!

Den 4 Juli, då magen ännu var stor, tog vi fina bilder på både mage och barnen. Bilderna hör till mina favorit sommar bilder. Í Juli gjorde vi en massa kul grejer. Som turistandet, borgbacken, picknicken och skogsutflykten, dagen efter kom Emelia till världen! Förlossnings berättelsen hittar du här. O såhär såg det ut då sessan kom hem. Alla mina fyra älsklingar <3

Augusti kunde ha börjat bättre. Istället bjöd den 1 Augusti på panik, allt slutade till sist bra! O mer panik (mardrömmen) och mer panik (crash test baby).

Septembers ända nämnvärda inlägg hittar du här.

Den 20 Oktober döpte vi lill sessan. Hela namnet ser ni här. O en härlig härlig, härlig bild! Den 21 Oktober gav vi oss av på en liten utflykt, gossarna och jag (o lillasyster). Hem kom vi med en släpvagn fönsterrutor. I sommar bygger vi ett litet växthus, fönsterrutor har vi nu i mängder av! Den 25 Oktober hade jag busiga barn både i vardagsrummet och i köket. Samma dag bestämde Emelia att svänga sej för första gången! Den 26 Oktober vaknade vi till en snötäckt värld, glädjen var stor.

Inlägget den 4 November vill jag minnas, vi åt så gott (såhär minns jag vad vi lagade för mat och vad jag ska googla på). Ett till inlägg jag vill minnas. Lyriken till mössens jul.

I December blev de en massa jul snack. Här tycker jag att det är onödigt att länka till några inlägg. Mina favorit inlägg är i varje fall julkort inlägget och om julen.

2012 har varit ett fantastiskt år! Hoppas nästa blir lika bra. Fartfyllt lär det bli, snart går nog minstingen också! Hon har nu börjat ta sej framåt och drar sej halvt upp och sitta, stark liten en <3

---

De gjorda taggningarna är mest gjorda för mej så jag ska minnas sånt jag tycker är minnesvärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar