onsdag 19 december 2012

Julpost (och min åsikt)

Mer tjat om julen och julkort.. Jul är det ändå bara en gång i året så jag anser att jag har rätt till jultjat minst fram till nyår, fast antagligen tjatar jag längre än så.

Oftast kastas julkort i en hög någonstans och glöms bort, även då meningen är att på något vis få dom på en synlig plats (det är vad som hänt hos oss i flera år). Nu tog jag tag i saken! O jag måst säga, jag blev väldigt nöjd med slutresultat!
Jag spände upp ett snöre, grävde fram några gem och hängde upp korten. Nu är jag på jakt efter fler gem, det är konstigt hur jag alltid lyckas sprida ut allt..

Mina favorit julkort vi fått är självklart de handgjorda, ingen överraskning där. Än så länge har det dimpat in tre sådana. Speciellt tycker jag om den mamma skickat (den blåa) gjord av en servett!

Nu måste jag vara helt ärlig och det finns säkert sådana som tar åt sej nu. Men att skicka ut ett framkallat julkort som barnen poserar på är bara så lame (då är t.o.m butiks köpta julkort med fina motiv bättre). Lata personer gör så (i mina ögon). Era barn är helt klart viktiga för er, så som våra är för oss, men bilder finns det säkert ändå i överflöd av. Beställ då en kalender i julklapp eller varför inte en canvastavla.
Där emot att få ett handgjort julkort känns alltid speciellt, vi känner oss speciella, omtyckta! Så tack till alla tre, ni vet vem ni är! Självklart är vi tacksamma för alla julkort vi får, det är inte det det är frågan om, vi är inte otacksamma på något vis! Det här är bara min åsikt.

O självklart förstår jag att alla inte är intresserade av att pyssla, eller ens ha tid för det!

2 kommentarer:

  1. Håller med om att ifolors färdiga julkorts funderingarna e jävla LAME, med photoshop får man myyyyyyycket finare kort gjorda( å det är ju typ å pyssla, enligt mej) Men nog är di egengjorda julkorten di som man sätter mest värde på <3 Ha en bra jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej nej! Plocka fram sax och lite ditt o datt och knåpa ihop några julkort (fast nu börjar de bli för sent)! Än så länge har vi inte en enda jul skickat ut ifolor julkort, men däremot framkallat böcker som vi gett i julklapp, dom blev väldigt omtyckta :) God jul själv o gott nytt år!

      Radera