söndag 16 december 2012

Sista minuten

Varför  börjar jag alltid med allt i sista minuten? Julkorten som borde vara på väg till postlådor runtom landet sitter ännu här på bordet i väntan på att bli klara! Usch vad lat jag varit! Det ända som är kvar är några stämplar, och så adresserna på kuverten. Hur svårt kan det vara att få det gjort? I år har jag gjort älg julkort och inte i det vanliga julfärgerna, rött och grönt. Kortbottnen ja, men älgarna är färg granna. Tidningen 101 idéer är verkligen inspirerande! Nu kan man fråga sej varför inte barnen gjort julkort. Jo, för att pyssel är mitt sätt att koppla av, jag behöver få egen tid med saxar och limpistol. Barnrn har gjort sina spår, ordagrant, i julklapparna istället. Och jag vill för allt i världen inte skicka ut kort beställda från Ifolor med barnen som motiv! Jag tycker det är allt för enkelt, bilder på barnen finns det ändå tillräckligt av.

Nu hjälper inget annat än att ta stämpeln fint i handen och börja stämpla. Tomten gammal och grå, kommer till julen ändå. Härlig text! Så får vi hoppas att korten kommer fram före julen, annars blir det nästa..haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar