onsdag 8 maj 2013

Vilket råddas, igen!

Nu är läkarbesöket över. I tjugo minuter satt läkaren och pratade om olika preventivmedel.
Plåster? Nej, dom kliar och ger konstiga röda utslag. P-piller? Nej, för många biverkningar. Minipiller? Nej, jag blev gravid då jag tog dem. Kanske du ska ta och prova spiralen en gång till? N.e.j!
Så det blev NuvaRing, som jag redan bestämt mej för. Vid förra rådgivningsbesöket lovades att jag i tre månader skulle få prova den gratis (det var en av orsakerna varför jag bestämde mej för den). Men hoppsan, dom hade inte kommit ännu!
Nå, då gör vi såhär att jag skriver ut ett recept åt dej, sa läkaren, och då vi fått in våra så kontaktar vi dej.
Snällt fick jag, med receptet i handen, traska iväg till apoteket och betala (ca) 50€ för tre månaders skydd.
Om jag inte gillar NuvaRing går vi pengarna i back, pengar vi trodde vi inte behövde lägga ut. Precis min tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar