tisdag 7 maj 2013

Lättnaden

Att Miliam är glupsk är ingen nyhet. Oftast slevar han i sej mer än han kan hantera. Så även i morse. Att skilja på vanlig hosta eller mat fast i strupen kan i vissa fall vara krångligt att klura ut. Speciellt nu när han har en envis flunsa med fruktansvärd hosta! Idag var det inte fråga om hosta. Min första reaktion var förstås att böja honom framåt och banka försiktigt på ryggen, det brukar hjälpa, men nej. Då slet jag honom upp från matstolen och vände honom upp och ner samtidigt som jag igen en gång bankade honom på ryggen, det hjälpte!

Jag vet inte när jag sist har lyckats med att hålla den ungen upp och ner med endast en arm. Jag vet inte hur jag lyckades nu, men det gjorde jag som tur!

Vilken panik jag först drabbades av då första tekniken inte funkade! Jag fick dra ett djupt andetag för att lugna ner mej och tänka klart, då hängde han redan upp och ner. Handlingsförlamad blev jag som tur inte, då hade kanske min lilla gosse inte varit kvar här längre! Usch, bara tanken på hur illa det kunde ha gått..

Man måste verkligen hålla sej lugn i situationer som denna. Det är så svårt, speciellt då det kommer till ens egna barn! Tusentals tankar susar förbi just i den stunden, jag minns inte mer vad jag tänkte eller hur min hjärna fungerade just då, allt släppte så fort brödbiten kom ut. Härlig känsla och vilken lättnad!

Nu vet jag inte hur jag skall klara av att lämna barnen hos barnvakt ikväll då jag själv skall in till fastlandet!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar