torsdag 23 maj 2013

Lillknodd

Jag får nog inget shopping sällskap av Miliam heller.. Gossen somna genast då han satte sej bekvämt i bilstolen, av att bara åka omkring i vagnen!
Att gå omkring i ett köpcenter med en trött liten kille är inget att rekommendera, speciellt inte med en lika envis unge som vår ettåring! Ingenting var bra. Förutom då han för en stund fick komma ner från vagnen och prova sandaler, som vi sen ändå lämnade kvar på hyllan.
Jag är egentligen inte den morsan som inte låter mina barn själva gå i butiken, men då barnet slänger sej på golvet i värsta raseriutbrott och bankar huvudet i golvet av trötthet är det nog bästa att ha lillknodden i säkert förvar.
Hans raseriutbrott börjar nu spåra ut ordentligt. Jag har otroligt svårt att hantera honom då! Han skriker, sprattlar, sparkar och bits, bland annat. Det börjar verkligen bli jobbit. Det bästa är ju att Emelia snappar upp på det och har liknande fasoner för sej då hon inte får sin vilja igenom. Tre envisa barn (och föräldrar) under samma tak är inte lätt precis.. Men på ett eller annat vis måste vi börja få kontroll på detta. Mest jag då, för jag är den som ger mej fortare än kvick då jag 'inte orkar' med skrik och gnäll. Lycka till till mej bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar