lördag 18 maj 2013

Vaxat, men inte klart..

Nu har jag då provat Veets elektroniska roll on. Jag måste säga att jag igår kväll blev positivt överraskad över hur lätt den var att använda och hur snabbt det gick. Det vill säga ända tills idag då solen avslöjade resultatet.
Själva manicken var inte så obekväm att använda som jag på förhand trodde, men inte var den allt för bekväm heller. Ett minus måste jag ge för den långa uppvärmningstiden, den tog längre tid på sej än de tjugo minuter det stod i bruksanvisningen, dubbelt så länge faktiskt. Då den äntligen hade rätt temperatur på vaxet var själva manicken så varm att jag i ett skede undrade om den inte överhettar, plast är inget bra material för en maskin där innehållet värms upp!
Själva vaxet höll sin temperatur si och så, även då manicken var fastkopplad i uttaget under hela vaxnings processen! Ibland flödade vaxet jämt och fint för att i nästa stund breda ut ett tjockare ojämnt lager med vax vilket resulterade i ett urdåligt slutresultat då ingenting fastnade och vax remsan blev oanvändbar. Vax remsor fanns det dock gott om i förpackningen, det är mer man kan säga om dom vårdande våtservetterna som genast torkade då dom togs ut ur omslaget!
Vaxet må ge ett, någorlunda, bättre slutresultat än rakhyveln. Men som det är nu föredrar jag ändå den sistnämnda. Det är så mycket lättare att hålla koll på var jobbet redan är gjort och var nästa drag bör göras. Med vax remsorna missar du enkelt en hel rad eller så måste du dra om den flera gånger på samma ställe för att få den släta huden som utlovats. Knäna är däremot lättare att vaxa än att raka! Det vill säga om man lyckas med applikationen av vaxet! Jag ser det som ett stort plus! Med vaxet slipper du skärsår på knäna, någonting jag alltid lyckas få..

Manicken skall nu få en andra chans att imponera. Med bättre belysning, med hjälp av solen denna gång, får vaxet visa vad den egentligen går för, om den går för någonting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar