måndag 13 maj 2013

Kär i guldet

Jag är kär! Boken, Brilliant reuse, som jag inhandlade förra Lördagen är guld värd! Den är fylld med så många fina idéer!
Min 'must do' lista fördubblades i ett enda ögonblick, om inte tredubblades.

Jag blir alldeles yr av alla projekt!
Det blir Marcus också: Vilket projekt har du på gång nu? Kan vi inte koncentrera oss på ett i taget? Lugna ner dej! Du hinner ju byta projekt fortare än det tar för mej att komma upp från fåtöljen! Men vilket  projekt har du bestämt dej för nu då, å kan du snälla hålla dej till den längre än fem minuter?

Det kunde jag. Med hammaren i högsta hugg slog jag ner två väggar och fortsatte sen med att spika fast bräden. Nu har jag då alltså inte gått lös på våra husväggar, det var lekstugan som fick sej en omgång.
Nu har jag en himla brådska på att få lekstugan färdig! I år skall vi minsann bjuda på tupari saft och bullar åt släkt och vänner!

Lite otålig är jag dock.. Jag är ingen tålmodig person då det kommer till sådana här långsamma projekt. Allt måste gå fort och hela alltihop måste bli perfekt in i minsta detalj..!

Inte nog med lekstugan måste jag få trädgårdslandet fixat, vårt 'nya' köksbord, som egentligen är ett gamalt pirttibord, slipat och målat, växthuset som absolut måste byggas ihop av gamla fönsterrutor, nya gungor åt barnen gjorda av gamla bildäck som skall målas i fina granna färger, dessutom bara måste jag få gjort en drake, också den skall lagas av gamla bildäck, åt barnen! Och så skall ju taket bytas..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar