tisdag 28 maj 2013

Era funderingar

Vi är nu inne på slutrakan! Snart är jag förhoppningsvis Familjedagvårdare 'på riktigt'! Frågan nu är om jag skall fortsätta studera till Närvårdare eller om jag skippar hela saken?

Jag börjar nu förbereda mej på visandet av yrkesskickligheten. Det är den sista stora prövningen. Jag hoppas kunna visa det mesta i praktiken. Det kommer förstås inte att gå, utbildningsinnehållet är allt för brett för det.

Därför vill jag gärna höra om era erfarenheter eller tankar om barn med behov av specialstöd. Med specialstöd menar jag saker som rörelsehandikapp, hörselnedsättning, synskada, kroniska sjukdomar, m.m. Som vilka hjälpmedel som kan tänkas behöva, hur man kan kommunicera med barn som är i behöv av specialstöd och så vidare.

Jag kommer självklart inte att använda mej av era tankar i mitt arbete! Det är bara intressant att veta hur andra tänker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar