fredag 17 maj 2013

Förhandstankar

Här har ni nu ett 'allt i ett' bild. Bildbevis på att jag är småbarnsförälder då naglarna är lackade i fem olika nyanser, och bevis på att jag numera är fyrögd.

Nåja, själva pointen med hela bilden är att visa upp Veets easy wax system elektroniska-roll-on manick.
Ikväll skall jag då vaxa bena med denna, i mitt tycke, stora och klumpiga maskin. Så här på förhand kan jag berätta att den är väldigt obekväm att hålla i då den är så himla bred och i det hårdare slaget!

Förhandstankarna jag har är inte så höga. Jag har mina små aningar om att det kommer att ta en liten evighet att få båda bena vaxade (inte på tal om armarna), och i flera omgångar dessutom. Hur stor chans är det liksom egentligen att få ett perfekt slutresultat med första vax remsan? Och hur mycket jobb är det inte att först breda ut vaxet, som hålls varm i femton minuter om inte sladden lämnas i längre än rekommenderat (första minuset), med roll on:en för att därefter ta fram vax remosrna för den slutliga touchen? Suck säger jag!
Kanske maskinen ändå överraskar mej i slutändan? Man får ju hoppas så, annars får jag ta till rakhyveln för släta ben, annars vågar jag inte visa mej vid bubbelpoolen i övermorgon..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar