tisdag 14 maj 2013

Det här med pokka igen

Vissa människor har en otrolig pokka! I min värld betyder en överenskommelse just det ordet innebär.
Att ändra reglerna efteråt är inte bara orättvist men också känslomässigt kallt, inte på tal om själviskt!
Visst, jag kan också ångra en bytesaffär som är gjord en triljon år sedan. Men icke att jag skulle begära den grejen tillbaka utan att erbjuda ut någonting i retur eller betala för den, om  det är så att den grejen eller klädesplagget inte längre behövs!
Gett är gett, en bytesaffär är en bytesaffär och en affär är en affär!

Nu fick jag ett e-mail av en kvinna jag köpte en vagn av för flera år sedan (då Novalie var liten). Början lät bra, det är dom två sista meningarna som fick min (redan) korta stubin att explodera!

Grattis bara till den nya graviditeten. Och ja, vagnen är superfin och jag förstår att du ångrar affären. Men nej, jag tänker inte sälja den tillbaka för några fjuttiga tior för att den har varit i användning hos oss i några år och därmed måste den vara i sämre skick än då affären gjordes!

Vissa människor har en otrolig pokka..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar