söndag 5 maj 2013

Barnfritt

Igår unnade vi oss en barnfri kväll för att åka till närliggande restaurangen/pub, beror på hur man ser på saken, för att äta lite god mat och för att kolla om kvällens trubadur var värt att lyssna på. Maten var god men trubaduren fick dra sin show utan oss där. Om man börjar en show med att sleva i sej shot efter shot känns det inte helt okay, speciellt då den första åker ner när showen skall börja!

Idag mår vi lite si och så här hemma hos oss. Det kan bero på (läs:beror på) att vi igår kväll smällde i oss så mycket ribs vi kunde äta, å självklart lite efterrätt på det, vem kan motstå brownies?
Tills vidare har jag, just och just, fått ner en enda tallrik med makaronisallad (och några stänger av daim, hups).

Barnen fick sova över hos sina farföräldrar, där är dom fortfarande. Jag vet inte om man får säga såhär, men visst är det skönt att bara få slapp, ligga på soffan och glo på tv, njuta av tystnaden och bara vara! Snart är det slut på tystnaden, men det är okay! För även då det är skönt att få en stund på tumis med min andra hälft saknar jag knoddarna mer än mycket!
---
Tumis och tumis.. min bror har en naturlig gåva av att dyka upp när det minst passar.. suck..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar