onsdag 3 april 2013

Samtalet

Idag ringde jag (självklart) till hälsocentralen angående spiralen. 'Konstit' sa tanten i andra ändan av luren. 'Jag har aldrig hört om att en spiral lossnat utan att man dragit i snöret'.
Min första tanke var 'På allvar? Tror hon faktiskt att jag har dragit ut fanskapet?'
Så fick jag förklara hur det gått till, igen. 'Jaha, då får vi sätta in en ny'. Hennes teori var att eftersom jag haft tre graviditeter så tätt satt den inte fast ordentligt. Men så lät det inte då jag tog den!
Nu är vi då tillbaka på ruta ett. En ny spiral kommer inte på frågan före jag är säker på att allt är 'tillbaka till normalt', sen kan jag fundera på den igen.. Så vad nu?

2 kommentarer:

  1. Men huhu så stört! Jag har alltid varit lite skrämd av spiral och nu blev det ännu värre :D

    kaaarins

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir att kunna skrämma upp dej ännu mer! Nöjet står helt på min sida ;D
      Nej men på allvar. Jag har inte hört något negativt om spiraler före det här hände mej. Men det spelar inte så stor roll eftersom jag funderade på att ta ut den. Den satt så obekvämt och gav mej magsmärtor. Men det kan ha berott på att den höll på att lossna..

      Radera