tisdag 23 april 2013

Regn och ärenden

Små regnat har det gjort hela dagen, och blåsten är kall! Det vet jag. Jag packade nämligen in tre små saker i bilen och höll på att frysa ihjäl! Jag lovar och svär på att våren inte hitta hit! På fastlandet blommar i varje fall tussilagorna för fullt, och på dagens tidning skröt någon om att ha sett vårens första vitsippor!
Väl i bilen bestämde jag mej för att lämna den minsta hos en barnvakt. Det är jobbigt nog att gå i matbutiken med två som springer åt olika håll och som plockar allt det får tag på i vagnen!
Till min stora häpnad gick det faktiskt riktigt bra! Miliam satt fint i bilvagnen och tutade på alla och ingen alls. Nu och då hängde ett ben utanför men han klev i alla fall inte ut. Plus poäng för det!
För första gången någonsin lyssnade Novalie på mej. 'Vi skall inte ha någonting onödigt, jag har inga pengar'. Där gick vi sen bredvid varandra och diskuterade vad som var nödvändigt och vad som var onödigt. Väl i kassan glömde hon ändå bort det, 'mamma vad kostar den här boken?', 'mamma, vi kan väl köpa den här tidningen?' Ingen bok eller tidning slank ner i plastkassen.
Däremot var det mer livat inne i banken. Det första dom fick syn på var lekhörnan, vilken överraskning liksom. Täckningar skulle målas, 'men se Liian, leksaks lastbilar!', därefter byggde de torn.. Undrar vad personalen tyckte om ljudnivån och leksakerna som spreds över golvet. Jag fick den där härliga känslan av: Hej hej, två barns mamman här.

Överlag skötte de sej ganska bra. I bilen tittade de på film. I butiken lyssnade dom på mej. I banken städade de upp då jag sa till. Dom skötte sej så bra att jag till och med vågade ta dom med på mat till caféet! Hur dagen slutar återstår ännu att se..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar