fredag 26 april 2013

Robot Zombie Mamman

Jag kan sen bli så trött! Vädret är grått, regnsjukt och allmänt deprimerande.
Två av tre tvåfotingar är sjuka. Den ena är snorig, hostig, pirrig, hängande, klängande, flunsig.. Den andra är likadan.
Men (!) hur sjuka barn än blir slutar inte kampen om mammas uppmärksamhet heller, den ena hänger på ena benet med ansiktet tryckt mot mitt byxbyxor och passar på att torka bort snor. Den andra står bredvid, drar i mina kläder och försöker klättra upp i famnen medan han smetar ut snor på ena skjortärmen, balansen har han helt tappat.
Den tredje sitter framför tv:n och skriker med jämna mellanrum: Far vi till mommo och moffa idag? Mitt svar till henne går liksom inte fram, samma fråga frågas om och om igen. Det 'rätta' svaret skulle nog få tyst på henne..frestande, men fult.
Själv är jag igen i zombiemode, en robot zombie är nog en bättre förklaring. Det som absolut måste bli gjort görs, men i slowmotion och med robot liknande rörelser. Måste vara en rolig syn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar