torsdag 8 januari 2015

Tre timmars planen

Idag ramar jag upp mina must-do sysslor i tre timmars ramar, per gång. Jag måste till exempel tvätta om byket från igår för jag glömde den i maskinen, före jag kan hänga byket måste jag vika byk och föra kläderna till skåpet. Jag måste också plocka ur diskmaskinen och fylla på den igen. Köket måste dessutom städas igen. Där är mina första tre timmar.

För en med ork och motivation går det här på en, en och en halv timme (beroende på hur noga man är) men för en som mig som helst vill sova bort dagen och med noll inspiration tar det dom där tre timmarna. Efter dessa tre timmar kastar jag antagligen in handduken men då har jag i alla fall haft tre produktiva timmar. Eller så tillåter jag mig en liten How I met your mother paus och fortsätter efter det (antagligen blir det ett avsnitt av Brothers & sisters för det är längre).

Och så har jag lovat att baka bröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar