onsdag 21 januari 2015

Preventivmedel

Den som är känslig ska nog inte läsa det här!

Det är svårt det här med preventivmedel. Jag har provat på så många olika och inte hittat den där rätta som passar mig. Just nu tar jag minipiller,  cerazette, men enligt Ma vill jag inte lika ofta som förut (hans största problem liksom), dessutom ändras mitt humör. Jag är tydligen gladare då jag inte tar dom. Jag hade en liten paus med dem för inte så länge sen så det var väl då han märkte det. Visst kan det stämma det där med humöret,  men det är väl ändå ett litet pris att betala? Helt tokig blir jag ju inte av dom heller. Det är nog av de andra medicinerna i så fall, hehe.

Det mesta är testat. P-piller, plåster, spiral, nuvaring..jag glömmer säkert något. P-piller gav mig utslag och jag gick upp i vikt. Plåstret kliade och lossnade i duschen. Spiralen lossnade (på Marcus födelsedag, grattis bara!), dessutom hade jag smärtor i nedre magen. Det kunde förstås ha berott på att den inte satt på plats, det är i alla fall vad jag misstänker. Nuvaringen..vad ska jag nu säga om den. Den var obekväm. Jag var dessutom osäker på om jag fick den på plats. Den rekommenerar jag nog inte! Och så minipiller. Jag tycker om att jag sluppit mensen! Sååå skönt! Jag hatar att blöda!

Så nu då? Marcus har föreslagit att jag ska sluta ta preventivmedel över huvudtaget. Men jag h.a.t.a.r kondomer! Det tar för länge före den är på, jag hinner tappa lusten (på några sekunder, ja!). Det ända positiva är att det inte blir klottigt. Men sen börjar jag ju blöda igen, blä för det!

Finns det något jag inte har tänkt på ännu? Helst något som man inte går upp i vikt av och slipper mensen! Det är nog det viktigaste för mig! Det och att inte bli gravid igen! Vi är nog klara nu. Vi får vänta på barnbarn istället (Tis ska tydligen hoppa över barn och bli faffa direkt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar