onsdag 7 januari 2015

Morgon planer

Jag har luggit vaken sen Marcus väckarklocka ringde första gången runt sex tiden. Jag hatar vardagar! Väckarklockan gör i och för sig sitt jobb, men den väcker fel person! Marcus har heller inget större problem med att somna om, medan jag väntar på att det ska ringa igen och där emellan slår jag på honom för att han somnat om och börjat snarka. Hur svårt kan det vara att stiga upp då alarmet går? Jag är ju den rätta att säga till om den saken.."fem minuter till" är min specialitet!  Men då man vet att man måste hinna till ett vist klockslag ner till färjfästet, måste man då stressa sig dit då?

Min dag börjar först nu. Sänghänget räknar jag inte med. Nu skall jag stiga upp,  dricka mitt morgon te (för jag kan inte koka kaffe) och efter det prova på lite städning.  Jag tänkte mest på badrummet och bastun. Så Marcus kan ha sin efterlängtade bastukväll om någon vecka (för så länge kommer det att ta med min snigel fart). Hur han har tänkt sig få in sex personer för en, i mina ögon, fyra personers bastu förstår jag inte. Men tydligen är det inte omöjligt. Jag sköter bara om städandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar