fredag 10 augusti 2012

Som i förrigår

Det fortsätter ungefär i samma stil som i förrgår. Vad jag önskar att jag hade ögon i nacken också!

Hittade fingerfärg över hela golvet. Pottan blev åter en swimming pool, Miliam satt under bordet med högar av flingor och Novalie har hela kroppen fylld av tandmärken (typ). Allt detta under tiden det tar att byta blöja på den minsta och värma en flaska! Som kronan på verket dränktes jag än en gång i spyor, tack Emelia!

Hur många gånger har jag inte sagt till att lägga undan fingerfärgen, att stänga wc dörren, att förvara flingorna högre upp och inte i den lägsta skåpet (!) och att inte irtta upp Miliam, för det resulterar i bitmärken! Och när skall jag lära mej att ta korta rapnings pauser under en matning?

Älskade små ungar, lugna ner er!!

2 kommentarer:

  1. Det här med mjölkspyor är nog roligt måste jag säga. Konstigt nog så har jag inte fått på mig själv så ofta men han lagar nog tvätt av sina egna kläder åtminstone :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är lite för matglad vår tös, hon drar i sej allt i ett kör om man inte håkar att ta en paus där emellan! Sen kommer de förstås upp, med fart! Men de är ju mitt eget fel, ibland hinner man helt enkelt inte med i svängarna! Speciellt inte då när dom två andra ska vara i luven på varandra...vilket är hela tiden ;P Tvätthögen växer i alla fall i bra takt här hemma hos oss :D

      Radera