måndag 6 augusti 2012

Besviken

Emelia, och inget annat!
Jag känner mej så besviken på min egen släkt. Jag tycker att vi valt ett fint namn åt vår yngsta. Ett namn som funnits redan sen 1899, och säkert före det också! Förut hette det att 'gamla namn är fina, och att det är så kiva att dom börjar komma tillbaka.' Nu har vindarna vänt. ''Nej, kan hon inte heta *Adalie? Det är så mycket finare.'' ''Varför ska hon heta så?'' ''Jag håller på att läsa en bok om prinsessor och där fanns ett så kiva namn,  det måste jag söka upp det. För namnförslag kan man väl alltid komma med.''

Att inte få en enda positiv kommentar (från släkten) om namnet känns tungt och gör mej så ledsen! Jo, det är igen en gång ett lite annorlunda namn. Ett namn vi valt för vår dotter, acceptera det då, vad hon ska heta är vårt val! Nu känns det så tungt, som om vi valt det hemskaste namnet genom tiderna. Suck.

*Adalie är ett namn Novalie valt. Men i vårt tycke skulle det bli lite för mycket med två lie'n. Vi funderar dock på att ge henne det i  andra namn.

Som om det inte räcker med att vara besviken på vissa familjemedlemmar är jag även besviken på mej själv. Jag är helt klart för snäll, mina 'goda gärningar', i brist på ett bättre ord, slutar helt klart här och nu! Man får ändå aldrig någonting i gengäld..

10 kommentarer:

  1. Emelia e ju helt sjukt fint namn ju!! =D speciellt o fint...punkt slut ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! :D Det är faktiskt sååå roligt att höra lite positiv feedback om namnet vi valt. O helt klart gillar vi det också helt sjukt myky! :) So thank you very, very much!

      Radera
  2. de va så lite så, sa bara min åsikt ;) ja älskar gamla namn jag me o ja tycker att ni har så underbart fina namn åt era barn! =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha, än en gång! Att välja namn är hemskt svårt, men när man hittar ett och det känns rätt så blir det bra! Måst bara lära mej att 'skaka av' vad andra tycker, men när det gäller släkten så är det svårare gjort än sagt ;p

      Radera
  3. Emelia är så fint! Jag har faktiskt aldrig hört det förut och jag gillar det verkligen när det är lite annorlunda än Emelie eller sånt som varannan unge heter. Det är ju synd att släkten inte fattar hur fint det är :) Min släkt skulle nog inte "våga" säga något fast de inte tyckte om vårt val, och det är jag glad för. De kan hålla sina åsikter för sig själva :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade faktiskt aldrig hört det förut heller! Google hjälpe mej lite på traven här, precis som alla andra gånger :D Det sägs ju att släkten är värst, det måste nog ligga någonting i det..vissa saker vågar dom öppna munnen till och vräka ut det ena och det andra, men sen hålla tyst om annat. Men att 'attackera' oss om namnet som vi valt åt vårt barn som vi älskar, det känns inte trevligt precis :/

      Radera
  4. Emelia är ju ett jättefint namn! :D och namnet är ert val :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jessica <3 När ska ni komma o hälsa på lilla Emelia då (om ni int slipper till dopet)? Miliam ha du int heller ännu sett! Du sku ha hållits i Finland :D

      Radera
    2. nä, trivs här i Sverige :) men måste definitivt komma och hälsa på nångång, vill ju se dina barn :D Ska verkligen försöka komma på dopet :D

      Radera
    3. More cake for me if you don't :D Nånee, klart ni ska komma! Meddelar genast när vi får datumet bekräftat!

      Radera