torsdag 2 augusti 2012

Hembesöket

Något helt otroligt hände! Båda barnen tog en tupplur tillika och jag fick lite egen tid - vilket jag spenderade till städning, det i sej är ett mirakel (hata städning)! Noh, då kom förstås rådgivningstanten - typiskt.

Vi gick igenom förlossningen. Pratade en massa strunt, bland annat om amning - jag blir galen av allt ''en bra mamma ammar länge ''skitprat! - Som om det kan mätas i det!? Tyvärr börjar det pratet redan på BB. Dessutom tror folk automatiskt att nyblivna mammor ammar. Jag har inga problem med att erkänna att jag inte ammar, även då jag får 'den blicken'. Jag hatar att måsta förklara mej själv, och då jag berättar om min medicinering ser man riktigt hur dom tycker synd om barnen. Det finns så mycket värre saker ett barn kan bli 'utsatt' för än modersmjölks ersättning! (Läs och häpna, lillen fick redan på BB Nan i flaskan!)

Tösen har inte gått upp i vikt så värst mycket. I nu läget är det inte så värst oroväckande, även då jag blev häpen - hon äter ju som fem bebisar! En ny tid gavs till nästa vecka Tisdag. Då har även Miliam sin ettårs granskning! Iiiik, ett år! Min baby är ingen baby mera!

2 kommentarer:

  1. Det verkar höra till att ha lite trögt med viktuppgången i början, så hade ju vi också fast han åt så bra. Men nu börjar man riktigt se hur man fläskar till sig :) Hoppas han blir en riktig knubbis!
    Det här med amning är nog ett intressant fenomen. Alla är så intresserade om man ammar eller inte, särskilt alla äldre människor har så mycket åsikter. Alla gör ju på sitt eget sätt och lika bra barn blir det ju fast de äter ersättning. Här har det varit mycket funderingar kring det där ätandet, allt har ju sina sidor men än så länge kör vi med bara amning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint! Hon har ännu också lika spinkiga ben och armar som vid förlossningen, det är säkert bara längden hon har ökat på, ärmarna på vissa 56:or är redan för korta!?

      Jag har inte haft problem med äldre människors åsikter alls. Det är yngre människor som har problem med det. Speciellt såna som hel ammar. Kiva för dom, men vi som inte har mjölk så har inte. Dessutom har jag ju min medicinering!

      Radera