torsdag 9 augusti 2012

Bättre dag idag?

Igår var en riktig nervprovare! Alla tre bestämde sej för att testa mammas gränser.

Den äldsta satt nytt rekord på ljudnivån (tack och lov är våra grannar näst intill döva). Bra att inget fönster gick i kras. Att krama lillebror var också populärt igår. Och med kramas menar jag inte syskonkärleks kramar utan ''mosa mosa mosa lillbrorsan!''
Mellersta överraskade mamma genast på morgonen med en kisivåt säng. Därefter styrde han nosen mot wc:n varifrån storasyster just skuttat ut ifrån och självklart lämnat dörren uppe! Yay tänkte han och plaskade så nöjt omkring i en kisifylld potta!Den glädjen delades inte med mamma.
Minstingen är alltid snäll och gullig. Men visst kan hon också ställa till med ett och annat. Tvättkorgen fylldes av kläder (både hennes och mina), sängkläder, åkpåsar och jag vet inte med allt! Igår var duschen min bästa vän! Need I say more?


Därför är de ett trevligt ombyte att få sitta helt själv (inlåst i datorrummet) och bara koncentrera sej på skoluppgiften! För vet ni, nu flyter de på!

5 kommentarer:

  1. Haha låter som en trevlig dag :D Jag måste nog säga att jag skulle verkligen inte vara redo för flera barn ännu, här är det tillräckligt nervprövande med en liten som faktiskt är super snäll och ju inte gör något för att jävlas med flit. Jag är nog världens sämsta människa när jag inte får sova tillräckligt :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, de var en kiva dag! Jag har inte ens nämnt hälften av alla bus och hyss dom två större hittade på igår! Bara man har en 'game plan' och följder den så går det bra! - Kom ihåg det när vindarna vänder hemma hos er :D - Snart lär du dej också att 'leva utan sömn' ;p

      Radera
    2. Jaa får hoppas att jag lär mig det :D

      Radera
    3. Jo! Det gäller bara att ta ut 'univelkan' då han sover. Du har ändå den lyxen! Här vakar dom i skiften.. :D Allt är nog ändå värt de när vi någon gång i framtiden får hålla i våra barnbarn <3

      Radera
    4. Jo alltså de e ju egentligen ganska bra att få öva med en nu först, så kanske man kan minska på sömnen så där stegvis :D Visst e de värt de många gånger om! Fast de då mitt i natten känns förjävlit :)

      Radera