fredag 10 augusti 2012

Min nattliga skräck!

Till skillnad från nattliga mat maraton och det vanliga gnället nattetid som barnen bjuder på bjöd mamma på en liten show inatt!

Efter ett matningspass somnade jag inte in ordentligt. En konstig dröm spelades framför mina ögon. Jag visste att det måste vara en dröm men den kändes så riktig! Drömmen handlade om hur två män lurade och kidnappade två flickor, varav jag måste ha varit en. Konstiga nycklar, massor med skor, männens flin - allt sitter ännu kvar i huvudet! Kallsvetten bara rann under hela drömmen. Den hörs inte så farlig nu, men i stundens hetta...

Plötsligt väcktes jag av *''ro ro ro din båt, ta din åra fatt, gungeli gungeli gungeli gung, över kattegatt''. Genast stelnade jag till och blodet frös till is, minst! Väckte Marcus, som fatta noll. Tvingade honom att stiga upp för att komma med mej och kolla att ingen hade för avsikt att kidnappa våra barn som låg och sov i Miliams rum. Funderade en stund på hunden, varför hade inte han skällt? Var f*n är han? Är alla dörrar och fönster säkert stängda?

Där låg dom, båda två. Miliam vaknade. Marcus tog honom med till vår sängen. Jag väckte Novalie och bar henne till vår säng. Före jag kunde lägga ner mej igen var jag tvungen att söka igenom varje vrå i hela huset för att vara på den säkra sidan! Så där låg vi sen, två vuxna och tre barn. Bara för att jag haft en mardröm!

*Novalie måste ha sparkat till Fisher Price ''Kom så rimmar vi'' leksaken som jag senare hittade i fotändan på hennes säng.

2 kommentarer:

  1. säker på att ni inga har spöken hos er?:O

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kan vara :D Kanske de är gubben som bodde här före oss? Unfinished business.. :D

      Radera