torsdag 9 augusti 2012

Kvälls rutiner

Varje kväll har vi samma rutiner. Lite mat i magen. Wc besök och tandborstning före läggdags, följt av en nattsaga. Varje kväll försöker vår äldsta slingra sej ur tandborstningen, man kan kanske säga att det är en del av kvällsrutinen. Såhär lät vår diskussion ikväll:

- Novalie, gå och borsta dina tänder så får du välja en nattsaga sen.
- Men mamma! Min tandkräm smakar illa!
- Jo, men man måste ändå tvätta tänderna, annars kommer tandrollen.'
- Men mamma! Om det kommer tandtroll då stampar jag bara med foten så flyger dom ut! De har pappa sagt.

Nu har jag reserverat boken 'Karius och Baktus' från biblioteket. I hopp om att hon ska förstå vikten i att tvätta tänderna noggrant varje kväll! Min mommo gjorde likadant då jag och min lillebror var små, jag följer bara i hennes fotspår. Så tack mommo! Du lärde mej hur man ska tackla tandborstar kriget varje kväll!

---
Note to self: Kom ihåg att köpa ny tandkräm åt ungen! Och det viktigaste: Läs boken för pappa också.

2 kommentarer:

  1. Min stori är att karius och baktus kommer och de vill gnaga i sig socker och matrester om man inte tvättar tänderna.

    Hade föreläsning åt Micke och min mamma om dem för de sa att man borstar bort karius och baktus men så var det ju då inte.

    Såg du min kommentar om att du kan maila mig om du vill ha kläderna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag följer nog bokens story! Så långe man borstar tänderna varje kväll och morgon håller dom sej på avstånd mej så fort man börjar slarva kommer dom fram o bygger hus. Tur så tycker hon ändå om att borsta tänderna, just nu är problemet den illa smakande tandkrämen :) Miliam är helt tokig i sin tandborste så inga problem med honom heller!

      Jo jag såg den. Tänkte bara diskutera klädstorlekar med Marcus först och så glömde jag förstås bort att kommentera tillbaka. Vi kör nog på 86:or från och med nu. Det är nu bara jag som vill hålla honom liten så länge som möjligt ;) Men tack i alla fall att du kollade!

      Radera