torsdag 2 augusti 2012

Ensam med två av tre

Idag är jag för första gången ensam med två barn av tre - för en 'mjukarel start'. Hittills har vi haft några svartsjuke attacker från Miliams sida. Att mamma matade lillasyster före honom på morgonen gillades inte alls, inte heller det när lillasyster lyftes upp på axel för att rapa. Han blev en riktig kläng apa, en gnällig sådan. När lillasyster sen somnade lugnade det ner sej en aning. Herrens morgonhumör är tyvärr inte den enklaste att tampas med så det var fortfarande en massa gnäll och klängande, och matvägrande. Men ändå mindre än normalt.

När fotbollen kom fram var han i varje fall sysselsatt en liten stund, men inte längre än tio minuter. Tacka vet jag playstool manicken som han är besatt av, de ända negativa med den är att mamma måste sitta bredvid hela tiden för att sätta igång den. Jag som borde städa, idag kommer nämligen rådgivnings tanten på hembesök. Lillan skall för första gången vägas och mätas sen hemkomsten från BB! Spännande! Undrar hur Miliam reagerar då lillasyster än en gång får  lite mer uppmärksamhet. Fast denna gång är det ju inte jag som pysslar om henne.

Novalie, som är en mini lastbilsfreak, joina pappa på jobbet idag. Destination: Soptippen i Topinoja. Jag kan inte påstå att jag på något vis är avundsjuk.. Kiva stank såhär på sommaren! Med tanke på sticket hon fick igår tycker jag det är lugnande (från en mammas synvinkel) att veta att hon befinner sej närmare sjukhuset ifall om! Igår kväll före läggdags fick hon en till dos antihistamin, så vi hoppas på det bästa, självklart gör vi det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar