tisdag 7 augusti 2012

Emelias första rådgivnings besök och ett års granskning

Idag hade Emelia sin andra rådgivning. Men denna gång åkte hon till tanten istället för att tanten kom hem till oss - därmed rubriken. Vikten ligger nu på 3570g! Nu har vi passerat födelsevikten. Växt till sej på längden har hon också, 52,7! Vi använder fortfarande en hel del 50:or åt henne som är riktigt passliga, men också lite mindre 56:or. Varför måste nyfödda växa så himla fort?

Miliam hade sin ett års granskning på samma besök. Två vacciner utsattes den stackaren för. Jag hatar nålar! Lyckligtvis hade vi pappa med, han fick hålla Miliam i famnen medan jag gick ut - jag klarade helt enkelt inte av det! Om jag själv varit där ensam skulle jag naturligtvis hållit honom, men helst slipper jag. 10,6 kg visade vågen, längden mättes till 80,7. 86:or får alltså komma ut från gömman så småningom. En hel del shopping lär det också bli..

Precis som sina syskon ville Novalie väga sej. 15kg jämt. Men då hade hon kläderna på. Alla skulle dom gärna få hållas små en liten tid till. Annars kan det hända att min *babyfeber når nya höjder!

*För tillfället vet vi om åtta personer som väntar tillökning (varav en är beräknad i år!) Då är det svårt att inte bli babysjuk, motstå motstå! För vår del kollar vi läget igen om två år, ett gemensamt beslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar