måndag 7 maj 2012

Quality time med dottern

Som jag skrev (halv sovande) förra natten oroade jag mej helt sjukt massor över Novalie. Febern bara steg och steg och paniken i mej bara växte och växte. Pappa däremot tog det lugnare, som vanligt, tur att en av oss kan hålla huvudet kallt i diverse situationer.

Novalie fick inte riktigt tag i sömnen, hon väcktes titt som tätt av ryckningar eller hostattacker. Hela hennes lilla kropp skakade då vi satte henne upp och sitta för att dricka lite mer vatten. Huden var blek och hennes spräng röda ögonen stod ut. Det var verkligen hemskt att se! Jag bara väntade på den fruktade feberkrampen. Men den kom inte!

Febern nådde på sin höjd 40,5°, därefter sjönk den lika fort som den stigit. Och före jag visste ordet av sov vi båda två! Någon lugn sömn kan man inte tala om. Med jämna mellanrum yrade hon på om någonting, jag hade tagit hennes dyna, eller att hon absolut inte ville ha tripp för hon sku ändå inte dricka upp allt. Allt detta trängde hon fram mellan hostattacker och tårar.

Och vår natt krypare? Han var, igen en gång, ute på natt kryps äventyr. Vi höll inte räkningen på hur många kryp det blev, antagligen går det inte att räkna så långt.

Nu är det bara jag och lill fröken hemma. Lillebror - som är frisk - fördes iväg då vi ännu låg och sov av pappa. Efter en lång sovmorgon skall vi nu skippa frukosten och genast ta oss ann plätt stekningen. Det är sånt man får unna sej då man är lite sjuk. Mamma dotter quality time <3


~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~
Du är fin som du är
När du står med mig här
Gör dig inte en massa extra besvär
Utan var den du är och så ska du få se
Du är värd allt som livet kan ge
~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~.~~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar