torsdag 31 maj 2012

''...om du inte planerat en hemmaförlossning''



Mamma och Miliam. Magen 33+3
Allt värden såg bra ut på dagens rådgivnings besök. Hemoglobinet, som jag mest oroar mej för, ligger nu på hela 114 - helt otroligt för att vara jag! Hjärtljuden var starka och bra, rörlig var hon också, kalla fingrar och geler var inget hon gillar precis!

Eftersom jag haft ganska mycket sammandragningar i flera veckor nu gjorde hon även en inre undersökning. Jag fick än en gång rådet att modigt kontakta förlossningen om det börjar kännas så. Livmodertappen är mjuk, lika så livmoderhalsen, dessutom är den inte särskilt lång. ''Du ska inte ta några onödiga chanser, ta kontakt med förlossningen och åk in om de känns så..om du inte har planer på en hemmaförlossning förstås''

Som om jag skulle ta några chanser! Jag har planerat på epidural, lustgas, alla lokal bedövningar som finns och allt annat tillgängligt. Min smärttröskel är lika med noll! Hon ska inte komma i vecka 34!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar