söndag 6 maj 2012

Oron

Här sitter jag i sängen bredvid min halv sovande dotter vars feber bara stiger och stiger. Båda har vi svårt att få tag i sömnen, hon för hennes höga feber och jag för min oro.

Jag har aldrig, och då menar jag aldrig, sett henne såhär utslagen förut. Hela dagen har hon legat på soffan och tittat på olika barnfilmer. Ingen mat har sjunkit ner men däremot ganska bra med vätska, och glass!



Nu har jag alla tänkbara skräck scenarion snurrande i huvudet. Som feberkramp, eller någon allvarligare infektion. Nej, det är bara vanlig feber, helt vanlig!

Varje gång hon rycker till eller bara ändrar ställning hoppar jag till. Men vilken mamma skulle inte göra det, då febertermometern visar 40½. Det blir en lång och sömnlös natt igen för den här mamman. But I wouldn't have it any other way!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar