fredag 28 augusti 2015

Glasögonen

Igår klockan två plingade det till i telefonen. Mina glasögon hade kommit! Snabbt kollade jag upp uppehållningstiden och så skura jag iväg.

När jag kom dit blev jag helt virrigt. Jag var säker på att dom blandat ihop linserna. Men dom insisterade på att det var rätt. Så jag gick surt därifrån. För sådär ville jag ju inte ha dom! Så jag grubblade över det hela kvällen och natten och fortsatte idag morse.

Nå, nu ringde jag dit för att konfrontera dom igen, för jag hade ju förstås rätt! Och sidu bara, det var precis dom linserna jag beställt men i mitt huvud hade jag inbillat mig att det var dom tjöckre linserna som reflekterar bort ljus som jag beställt. För jag ville ju ha tjöckre linser. Men nu har jag då tunna som reflekterar bort ljus.

Då var den här dagens nolo faktor fylld. Way to go!

Efter att jag plockat upp glasögon mötte jag upp en vän som fick ta mitt pirr och marr (förlåt). Nu visade det ju sig att vara helt i onödan (dubbel förlåt).

Jag lekte mina sår med lite baby mys och tog även del av en femårings funderingar. Idag ömmar min vänstra arm. Jag hade helt glömt bort att en bebis kan ha den effekten på en.

Väl hemma stirrade Marcus länge på mig. Vad han egentligen tycker om mina så kallade vanliga glasögon fick jag inte ur honom, så knappast något positivt. Nå jaa kom det i varje fall om solglasögonen så dom blev väl godkända. Det tar väl en tid att vänja sig antar jag. Jag tycker också att det är lite konstigt.

Här är dom nu. Dom nya.

Mys med beibiladan. Och storebror söker efter katter..

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Haha, jag är så stolt att Elias förstod att hålla för gudmors haka här, "fette vex" tänkte han väl ;)

      Radera