torsdag 20 augusti 2015

Dyr dag

Usch vilken ångest! Igår blev en dyr dag.

Jag har redan länge stressat över våra pass. Igår fick vi ansökningarna inlämnade. Tydligen var vi ute i god tid fast  jag var säker på att vi inte kommer att hinna få dom före resan (stress nivå 100).

För att sätta stress på stress stod det på deras hemsida att det bokas en tid på trettio minuter åt var och en och på den halvtimmen behandlas ett ärende åt gången. Så vi bokade fem tider och hoppades på att barnen sku kunna bete sig där emellan (önsketänkande). Men vi var ute på femton minuter! Fem ansökningar och femton minuter! Och en riktigt trevlig räkning på det..

Eftersom vi kom ut så snabbt och jag hade först tid till klockan elva till optikern hälsade vi på min fammo där emellan. Det var visst en tid sen sist eftersom dom växt så i hennes ögon. Där diskutera vi sen om syn och glasögon.

Tydligen brås jag på pappa när det kommer till synen. Synen hade snabbt försämrats och han hade sina glasögon borttappade lika ofta som jag har mina (fast jag har inte tappat bort två par permanent).

Optiker besöket slutade med två par nya glasögon, varpå ett par var solglasögon. Passligt såhär till hösten liksom. Men jag tyckte det kändes lite onödigt med två par "vanliga" glasögon. Så nu blev det så här och slutsumman blev allt för stor. Men om jag nu måste börja gå med glasögon på heltid (lol) så satsar jag nog på ett par jag tycker om! Bättre linser valde jag ju också. Kanske jag inte rispar dom lika fort som mina nuvarande..

Ögondroppar rekommenderade han också, flera gånger om dagen. Som jag tidigare har skrivit har jag obehag för alllt som kommer nära ögat så ni kan tänka er hur kul vi hade igår kväll när dropparna skulle i. Men idag morse fick jag i dom utan problem, jag kom på en riktig fiffig teknik vilket innebär att jag håller ögonen fast, hehe, men de funkar för mig!

Nu är jag riktigt ivrig på att få mina nya glasögon! Ska bli roligt att se ordentligt igen. Nu är ju allting sådär kiva suddigt. Jag hålls ändå ännu på vägen med bilen så no hätä!

Efter allt "penga hask" varvade jag ner med att hälsa på lilla bebisen. Jag fick min "bebis kvot" fyllt och jag tror att min kompis fick sin kvot på mig fylld, haha. Sen besökte vi ännu stranden på kvällen. Och när det började mörkna ute tände vi utomhus lycktan. Jag tycker om att ligga där i sängen och se på när ljuset brinner. Jag blir så lugn inombords. Några stjärnor bongade vi också. Det blev en bra avslutning på dagen.

Den här dagen började jag med ett besök på hälsocentralen. Två olika bakterier i tån och antibiotikan jag gått på biter inte på mig. Så nu blir det en annan kur (igen). Godmorgon bara!

Barnens passfoton blev ju verkligen bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar