söndag 23 augusti 2015

#hashtag

Kan någon vänlig själ förklara vad hashtags är bra för? Jag förstår att det ger mer synlighet och det rullar in mer likes, om man nu gillar sånt. Men varför haschtagga irrelevanta ord och hela meningar?

Jag använder mig själv inte av hastags så ofta. Men när  jag gör det slänger jag inte in irrelevanta ord, eller haschtaggar en hel mening. Jag håller mig till det uppenbara orden som på bilden här nere.



Här har jag använt mig av #svartåslott #svartå #mustionlinna och #mustio. Jag kunde ännu ha kastat in t.ex #kaffemugg och #morgonkaffe. Men jag tyckte att det var onödigt.

Ville jag ha gått riktigt överix (i mina mått) kunde jag ha slängt in #brunette, "blueeyes och/eller #mom. Eller meningarna #ge#mig#kaffe#nu eller #min#favorit#mugg. Men jag ser ingen point i det?

Men vissa hashtags kan vara underhållande också som #bae. Visste ni att att bea är ett danskt ord som betyder skit?

"Bæ/bae is a Danish word for poop. Also used by people on the internet who think it means baby, sweetie etc."

Nu när jag nu ändå håller på. What's up med att ladda upp flera närpå identiska bilder inom fem minuter? Vi fattar, ni tycker om era barn/bil/husdjur, men på allvar?

Och nej, jag är inte sur när jag skriver det här. Det är nu bara en undran jag har..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar