onsdag 5 augusti 2015

Godmorgon!

Igår var det Miliams födelsedag. Han fick nog inte den födelsedagen han hade förväntat sig, stackarn.

Natten mellan Måndag och Tisdag blev Emelia sjuk. Hon hade lite stägring (om man ens kan räkna det till det) och sov och vaknade om vartannat. Själv somnade jag på soffan och trodde att Marcus hade koll på tiden. Vi brukar ju sjunga för födelsedags barnet på morgonen. Men så blev det inte (man ska inte alltid ta den andra för givet).

Emelia hade förstås hållit Marcus uppe på natten och när jag sover så sover jag, speciellt då jag tagit nite nite piller som jag gjort den natten för jag var allt för vaken för mitt eget bästa.

Runt nio blev jag väckt av födelsedags barnet själv då han kröp ner brevid mig och ville kramas lite. Så jag steg upp och kollade läget hur det var med Marcus och Emelia där i sovrummet. Dom sov ju förstås ännu. Då jag frågade varför han inte väckt mig fick jag till svar att han var så trött. Där tyckte jag lite synd om Miliam. Sen var ju inte ens hans födelsedags present paketerat. Så allt sket på sig!

Nå, vi fick det fixat och så skickade vi Miliam tillbaka till sängen. Smilet var upp till öronen då vi kom in med sång och present. Marcus fixade presenten så det kommer väl inte som en överraskning att han fick en till lastbil. För "han har så några", men vi kom upp till nio eller tio när vi räknade dom..

Det var också meningen att vi skulle baka en chokladkaka, för det var det han ville ha, men jag somnade på soffan igen (jag har varit så otroligt trött på sistone). Så det blev en Frödinge istället, han fick själv välja vilken han ville ha så han var nöjd. Imorgon ska jag i alla fall fixa den! Bättre sent än aldrig heter det ju.

Fokus var dessutom mest på Emelia när hon var sjuk för hon ville ju vara i famnen (jag tror faktiskt att det kunde ha varit solsting). På kvällen var den redan borta och idag morse hade den inte heller kommit tillbaka så idag har vi program.

Hoppas nu den här dagen blir bättre än den igår. Idag får vi nog fira lite extra då det blev som det blev igår.

Men hipp hipp hurra för Miliam på sin 4 årsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar