tisdag 25 augusti 2015

Varför syr du?

"Varför syr du egentligen? Du hör ju inte till den typiska målgruppen."

Nej, det kanske jag inte gör, om det nu finns en typisk målgrupp över huvudtaget.

För mig var det ett sätt att lära mig räkna. Jag hade svåra inlärnings svårighetet, och än i denna dag har jag svårt för jag lärde mig aldrig grunden ordentligt.

Nu hjälpte det förstås mig inte med tabeller eller procenter hit och dit men det hjälpte mig med att räkna längre än till dom tio fingrarna jag har.

Dessutom är det något jag tycker om att göra. Jag har sytt allt från små tomte tavlor till förkläden för flaskor till adventskalendrar och julstrumpor, några bokmärken har det också blivit. Det mesta i jul tema, jag har aldrig t.ex fått klart den blommiga duken jag började på för ca. tjugo år sen.

"Varför syr du bara julkalendrar och julstrumpor?"

Jag älskar julen! Det har jag alltid gjort. Och jag har alltid velat ha en stor, tät gran som man ser i amerikanska filmer med massor av glitter och julgrans prydnader i, och julstrumpor till barnen som hänger överför brasan.

I år går den drömmen äntligen i uppfyllelse. Barnen får äntligen sina efterlängtade julstrumpor! Och jag får beundra vad jag lyckats åstadkomma.

Jag är så glad över att mommo lärt mig sy korsstygn. Det har också en lugnande effekt på mig. Förutom när jag sytt fel.. då vill jag inget annat än att dra sönder mönstret..

Här ser ni en halv färdig "Jolly trio" julstrumpa. Det är inte mycket kvar nu! Och den vill jätte gärna få ett hem till julen!

(Nu är det bara 121 dagar kvar till julen, om man tror på Facebook. Räkna ni som kan, haha)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar