söndag 1 juni 2014

Storfiskarna

Jag är en fiske människa. Fast jag nu får lite skit under naglarna, haha, vad jag är rolig halv tre på natten (titta på viidakon tähtöset så förstår ni nog). Nu har även det fastnat på dom små som alla ville med ut igår. Mini också, fast hon inte fastnade på bilden. Barnen hade bättre tålamod än jag igår. Jag var färdig efter dom fem första minuterna, det var kallt, det blåste kallt och så var det bara kallt. Alltså kort och gott, kallt! Två firrar hann vi dra upp före mamma sa att det nog får räcka för idag. Barnen var i slutendan glada över sina två små, slemmiga, fiskar som får agera kräftbete när den tiden kommer. Idag bär det ut igen, i hopp om bättre fångst, en gädda eller så som vår äldsta sa det. Nappar det inte så är det bara att dyka efter en, jo jo, jag tror  minsann att någon har tittat lite väl mycket på Mumin.
Varsin abborre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar