tisdag 3 juni 2014

2 Juni

0Som omväxling ligger jag vaken igen tre på morgonen. Den här gången är det min brors snarkningar jag hör på och en labrador jag strider om plats med. Annars är allt sig likt. Allt för pigg allt för

Igår, efter en känsla av ensamhet (förutom dusch incidenter) och uttråkad fiilis, bestämde jag mig för att packa bilen, söka ena ungen tidigare från dagis och köra ner till södern. Här har vi hittat på allt möjligt roligt. Vi har klappat får, jagat höns (fy på oss) och så hann vi med en ridtur också.

Novalie travade för första gången igår! Vadå stolta föräldrar? Hon klarade av det hur fint som helst! Lite läskigt att trava var det sa hon efteråt, men roligt! Det är ju det som är huvudsaken, att det är roligt. Jag fick också en sån himla lust att sitta på hästryggen igen, det är så länge sen sist!

Idag ska hon få se vart mjölk kommer ifrån. Eller rättare sagt hur man mjölkar en ko. Jag har sen barnsben hänga i min Gudmors ladugård och mjölka kor lite nu och då. Jag är lite av en laande flicka sini. Hon verka inte allt för överintresserad precis men jag tycker endå att det är värt att 'utbilda' henne lite. Jag kommer endå att skona henne från att behöva smaka på den varm/ljumna mjölken. Yäk, säger jag som inte alls kan med mjölk!

För övrigt ser min tå ännu ut som en krigszon och min andra fot är blå efter att Herr Zeus fick in en fullträff. Tack för det!

Och så några bilder från igår. Sori Elin, du tycker nog om mig ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar