torsdag 12 juni 2014

Going mad?

Jag har en medicin som klassas som en drog (det visste jag inte då jag fick den utskriven). Det är just så jag känner mig då jag tagit den, drogad! Jag kan se och höra saker som inte är där. Som dusch incidenten inte så länge. Så här efteråt skrattar jag åt hela saken, jag menar, visst är det lite komiskt att kolla varje knut droppande våt och med schampoo kvar i håret. Men det är bara en sak av många. En incident, den som skrämde mig mest, hände då jag ännu var på avdelningen. Det var varmt den dagen och jag och min fammo hade varit på kirppisrunda tidigare. Det hände då jag körde tillbaka till avdelningen. Jag såg en bil komma emot, helt klart och tydligt, lampor och allt, så jag drog ut mot kanten på en smal, krokig väg där man helst inte vill möta en annan bil. När jag tittar upp nästa gång är bilen borta! Den är varken framför eller bakom. Bara borta! Det var första gången jag kunde se rakt på en sak som inte var där utan att förstå att den inte var riktig!
En annan grej som hände då jag förra helgen ensam gick ut med hundarna skrämde mig också lite, fast inte lika mycket. Jag svängde in på en väg där du kan se flera kilometer framför och bakom dig om det kommer en bil (beroende på vilket håll du kommer iftrån såklart), vilket jag var rädd för för hundarna gick lösa. Bäst som det var då jag vände mig om såg jag en traktor på vägen, lyse och allt, den verkade komma lååångsamt fram. Jag vände mig om en gång till för att se hur långt den hade hunnit för att kunna skynda på hundarna. Då var den borta! Poff, borta!

Det är därför jag nu fixat en telefontid till läkaren för att få medicinen bytt. En ovanlig biverkning till Lyrican som skall dämpa min ångest är just, wait for it...ökade syner! Finns det en ovanlig biverkning eller en liten chans till någonting så händer det mig! Se bara hur det gick med spiralen!
Såja, då har jag tjänat (kasching) flera kokkoo poäng i era ögon igen. Heja mig!

Psst, jag får köra bil bara jag väntar tre timmar efter jag tagit min medicin så ni behöver inte oroa er för mig där ute på vägarna.

2 kommentarer: