söndag 15 juni 2014

Att tälta

Så här i efterhand undrar jag nog varför jag köpte ett tält till oss. Jag har länge tjatat om ett men fått motstånd på den fronten. Nu har vi ett. Vad Tove vill ha får Tove till slut. Det backfired en aning. Om vi nu en gång har ett tält så tältar vi också, inatt, menade Marcus igår kväll. Så blev det. Bara barnen har egna sovsäckar så till mig och Marcus drog jag ut filtar, täcken och dynor. Han hade roligt åt mig för 'sådär campar man ju inte'. Men inte att jag ville frysa! Det gjorde jag ändå! Flera gånger bad jag Ma hålla om mig och dela täcket med mig, vilket han gjorde ända tills jag somnade om och sen var det samma rumba igen. Klockan tre gav jag upp. Då gick jag in. Att skaka av köld är liksom inte riktigt min grej. Där sov jag sen on/off med en massa konstiga drömmar och en jävligt sjuk hals. Barnen gillar i alla fall att campa nån meter från terrassen, länge sov dom också om man jämför med vanliga tider. Frisk luft gör sitt. Just nu sover Novalie t.o.m sin dagssömn i tältet. Tummen upp för det men tummen ner för tältning för min del..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar