fredag 4 januari 2013

Trögt

Den här morgonen måste nog vara den tyngsta på länge. Nu är jag åter i den fasen då jag är trött dygnet runt sju dagar i veckan. Ändå har jag svårt att få tag i sömnen om nätterna. Igår var jag tvungen att ta till hjälpmedel, sällan. Sömnbristen har sitt pris.
Mina ögon är alldeles för torra! Oftast sitter jag och kisar eller blundar en längre stund för att inte helt bli tokig!
Jag köpte ögondroppar från apoteket i hopp om lite lindring i min nyaste pina, det vill inte hjälpa alls! Jag är tvungen att ta dom om och om igen på korta mellanrum. Det är rena helvetet! Jag är skiträdd för ögondroppar! Det är så obehagligt att ta dom!
Jag har en mycket speciell stil då det är dags att ta dropparna. Jag drar knäna upp till öronen och andar i äkta förlossnings stil. Så skraj är jag!

Att läsa, titta på tv eller stirra på datorskärmen är ibland helt otänkbart. 2012 bjöd dessutom på täppt näsa och sjuk hals som tyvärr hängde med till det nya året. Det borde finnas en lag på att slippa alla förkylningar och dylikt då raketerna börjar smälla! Vem skriver under?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar