lördag 5 januari 2013

Fönster i mängder och en dröm om växthus

Min jakt på äldre fönsterrutor har verkligen varit framgångsrikt. Bakom lås och bom finns nu mellan 80-100 (orka räkna..) fönsterrutor som i sommar skall återvinnas. Meningen är att bygga ett växthus!
Jag vet precis hurdant växthus jag vill ha, frågan är bara om fler fönsterrutor krävs för att uppfylla min vision. Ett rymligt växthus är idealet, mina små hjälpare bör också rymmas in, för inte ska ni tro att jag själv får pyssla om alla plantor.
Ett stort bonus skulle vara om vi kunde använda växthuset året runt. Tänk hur mysigt det skulle vara att kunna dricka varm choklad där en kall vinterdag!

2 kommentarer:

  1. Det låter härligt, det vill jag också ha nån gång! Måste vara att flytta ut på landet först, dock... eller åtminstone inte bo i lägenhet :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har länge tjatat om ett växthus men dom är så himla dyra och allt för små! Helst ville jag ha ett gjort av gamla fönster för att få den där härliga lantliga känslan. Och nu får jag det! Yay :D
      Du får nog ta och köpa en liten stuga i glesbygden och bygga dej ett. Hyr man ett hus kan man kanske få lov av hyresvärden att bygga, nackdelen med det är att den sen står kvar där när man flyttar, jag har för mej att det är svårt att få den flyttad :/ Det vinner hyresvärden på, högre hyra bara! ;)

      Radera