torsdag 31 januari 2013

Önsketänkandet fortsätter

Jag blir så tokig! När jag är vaken funderar jag (och när jag sover) på hur vi skall klara oss ekonomiskt, inte bara över sommaren, men två år framåt.
Är det klokt att betala dryga sexhundra euro i dagvårdsavgift? Det är inte långt ifrån vad vi betalar av på lånet! Hela min lön går åt, plus lite till på det.
Fast dagisavgiften är så hög som den är, är jag beredd att betala den. När det kommer till mina barns välmående finns det ingen budget, fast summan ger mej en himla migrän.
Men om det ändå blir lika tufft med pengar, fast jag jobbar, kanske det ändå inte är en så dum ide att stanna hemma så länge jag kan?

2 kommentarer:

  1. 600e är inget... Vet ett dagis vart de kostar för 3 barn 1000e i mån... MEN privata dagisar är alltti hundra gånger bättre än kommunala! :) h. En dagistant i ett privat dagis ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 650€ euro är ändå mycket pengar för en familj på fem med små inkomster.. Privatdagvård får nog lov att vara hundra gånger bättre då det kostar hundratals euro mer än kommunalt ;)

      Radera