onsdag 2 januari 2013

Ska vi ta ett spel?

Vår kollriga julgubbe som i fjol lämnat en del paket i Turkiet som var adresserade till oss hittade äntligen hem på nyåret.
O vilka fina presenter vi fick!
Vi som tycker om att spela på vår wii manick blev så glada så då vi slet julklappspappret av ett paket som dolde Super Mario All-Star spelet! Jag tog en tripp down  memory lane och spelade en stund Super Mario Bros. Marcus igen föredrog Super Mario Bros 3.
Det kändes verkligen så konstigt att efter så många år få spela ett spel som jag spelade så ofta i barndomen! Enda skillnaden från förr och nu, förutom spelkonsolen, var nog att jag inte blev ett dugg arg på min bror som så många gånger 'förstörde' mitt spel - det räckte med att han var i samma rum! Stackarn. Hur många gånger fick jag inte skäll för att jag stod och skrek på honom att allting var hans fel då det gick åt pipsvängen?

Igår klickade jag hem fler spel utomlands ifrån. Bland annat två zumba, båda med bälte och mycket billigare än här i Finland (zumba core betalade jag endast 37€ för! Här kostar enbart spelet omkring 50€). En dans workout hamnade också i inköpskorgen. Nu har jag inga ursäkter för att ligga på soffan och lata mer! Kanske jag är i bikini skick tills i sommar? Jag funderar ännu på om jag ska klicka hem wii fit plus med balansbräde, priset är ganska hårt men vad jag läst är den värd varenda cent!

Jag hoppas jag får Marcus syster lurad till ett zumba pass online. Jag bara älskar online matcher, speciellt då jag vinner! Finns det kanske någon annan som vågar utmana mej (t.ex i Mario Kart)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar