fredag 4 januari 2013

Födelsedagar

Nu börjar det, födelsedagar på löpande band! Fyra kalas på fyra veckor skall vi hinna med. Varav den fjärde är Novalie's!
Marcus syster grattade vi igår som bjöd på saft och bullar. Fast bullar fick vi inte, bara en himmelsk smörgåstårta.
Som alla år är jag den som är ansvarig för presenterna. Marcus är verkligen usel på den fronten! Halv döda blommor är ingen ovanlig present.. Det heter att det är tanken som räknas..

Den stora experimentboken klickedi klickade jag hem åt en lågstadieelev. Fröken Lillasyster får ett Muminspel där hon får öva bokstäver (jag har verkligen fastnat för pedagogiska leksaker och spel). Sessornans mamma är den tredje som skall hyllas inom loppet på tre veckor.
Novalie får en lila färgad pysselväska, lila är hennes absoluta favoritfärg! Det är inte det ända hon kommer att få. Jag har några alternativ jag funderar på, överraskande nog pedagogiska sådana.

Årets kalastema, valt av födelsedagsbarnet själv, är Mussepigg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar