onsdag 30 januari 2013

Önsketänkande

Allt handlar om pengar. Desto bättre inkomster, desto fler möjligheter. Men desto mindre du drar in på kontot varje månad, hur hårt du än jobbar.. i slutändan satte du ändå ut lika mycket pengar som du drog in. Det går alltid jämt ut, om inte lite på minus.
Ändå jonglerar jag runt på tanken att stanna hemma tills Bebelia fyller tre år. Chanserna till det är antagligen minimalare än minimalt. Ekonomiskt är det nära på omöjligt, om det inte är det.
I sommaren lär vi får en crash course ekonomiskt sett. Då får jag nämligen omkring samma summa pengar, barnbidraget medräknat, som nu. Barnbidraget är till stor hjälp redan nu! Några hundra euro gör verkligen en stor skillnad!
Det finns bara två saker att göra: fortsätta drömma och hoppas på sju rätt i nästa lotto dragning.

2 kommentarer:

  1. Ja alltså vad f*n, det delas ju ut miljoner lite hit och dit tycker jag så varför kan inte vi också få lite så man kan stanna hemma så länge som man vill?! Jag verkligen hatar när ekonomin ska styra så mycket. Jag funderar också dygnet runt på dagis, jobb, ledighet, pengar. Blä.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle mycket gärna ta emot lite mer pengar! Men vi har det ändå ganska bra här, vi får stöd i Finland (fast jag gnäller över hur lite pengar jag får med tre barn hemma), fast summorna är små. Och båda har vi jobb att återvända till! Men det är sååå irriterande att försöka få allting att gå ihop!

      Radera