lördag 5 januari 2013

Dagens mat - vegetariskt (5.1.13)


Gossarna var inte helt nöjda. 'Det är inget annat fel på vegetarisk mat än att köttet fattas' sa den ena och den andra skakade på huvudet.
Jag är delvis av samma åsikt (inte för att jag har något emot vegetarisk mat, det är alltid kul att experimentera), men jag saknade nog också köttet. Jag kommer att kocka ihop pannan igen en vacker dag, men då slänger jag i lite kött också.

Carolinas blogg har inspirerat mej till en utmaning i köket. Speciellt då jag läste inläggen: Mysterybox, Del 1, Mysterybox, Del 2 och Mysterybox, Del 3!

Än så länge får jag nog hålla mej till kokboks recept. Min kreativitet i matlagning står på noll. Jag får nog bli lite modigare i matval före jag vågar mej på samma sak! Dock lovar jag att pröva minst ett nytt recept i veckan. Hur svårt kan nu det vara?

2 kommentarer:

  1. Kul när någon länkar till ens egen blogg :) Jag har sett väldigt mycket på masterchef austarlia och det är nog därifrån jag får mest inspiration till att pröva på en massa ny mat och nya kombinationer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar också se på alla möjliga matlagnings program. Alltid tänker jag att det där måste jag prova på och där blir det ;) Sen igen är jag den som tycker om att baka och där kan jag experimentera!

      Radera