måndag 24 mars 2014

Ryttarna

Min syster är en hästfreak. Bokstavligen. Hon skulle antagligen kunna bo i ett stall om hon så fick det. Vilket hon nära på gör, om man räknar alla timmar hon spenderar där.
På Söndagen följde vi med henne till stallet. Novalie fick rida första gången på en evighet. Först var hon lite rädd men det gick snabbt över.


Sist jag hade med hästar att göra var i början av högstadiet. Då hade vi två hästar hemma i stallet. Två småtokiga sådana. Nu väntar jag bara på att systrami ska få en, rida gratis, hell yeah (eller hur Elin)!


 Novalie var jätte duktig på att rida. Nästa gång får vi nog betala för en hel timme. Hon föll inte ens av då herren bestämde sej för att sparka bakut med göra några bockningar på det. Jag trodde att det nog var färdig ridet efter det men hon ville fortsätta och var sååå stolt då hon berättade om det för alla som orkade höra på. Det blir nog fler besök till stallet med denna lilla fröken ännu. Kanske jag också vågar mej upp på jätten nästa gång?



Den här hästen är inte 'jätten' jag nämnde men de är det enda fotot jag kunde gräva fram på FB som Elin inte hade beheaded sej själv på. Och för att halvt jävlas med henne ännu bjuder jag på en syskonbild. Elin, enjoy!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar